torsdag 7 januari 2010

Muffinsmums!


Eftersom det bara tog mig 30 minuter att få med mig dottern från dagis idag (rekord!) och middagen redan fanns färdiglagad i kylen (och dessutom åts upp tidigt av två utsvultna, en stor och en liten), fick vi plötsligt massor av tid över till annat. Så vi satte igång ett muffinsbak, dottern och jag. Tolv stora hallonmuffins blev det till frysen: Så småningom ska de få massor av härlig frosting och avnjutas vid något av helgens fikatillfällen. Efter genomfört arbete började vi så smått plundra granen innan vi enades om att ge upp och istället mysa i soffan framför "Emil och Griseknoen" innan det var dax för pyjamas och välling. Så nu är frågan: ska jag ta itu med tvätt och gran själv innan mannen kommer hem vid nio eller ska jag helt enkelt bara lata mig....? Hmmm......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar