fredag 8 januari 2010

Oodiladi, ooodiladi, hoppsan vilken dag!


Oj, vilken lång och bra dag vi haft idag! Vem hade kunnat ana det när klockan ringde halv sex i morse när jag i mörker och kyla drog iväg till gymmet (galet, jag vet!). Då låg man och barn fortfarande och snusade - dagis var stängt för planering så de såg fram emot en lång sovmorgon och ett besök i badhuset. Istället blev det läkarbesök med dottern på både vårdcentralen och Astrid Lindgrens sjukhus (den senaste månaden har vi flera gånger noterat blod i avföringen: - för lite för att vi skulle oroa oss ordentligt, men för många gånger för att inte ta det på allvar). Därefter mötte de dotterns äldsta kusin och hennes sambo (från och med idag: GRATTIS!) för att lotsa dem rätt till första jobbmötet. Eftersom min arbetsmoral varit otroligt låg den senaste veckan och att jag - trots det - faktiskt skrev färdigt min rapport redan vid tvåtiden, mötte jag upp sällskapet för en kaffe. En stund senare lämnade vi de fina tu och begav oss till finaste H där hela familjen blev fina i håret, till dotterns stora glädje och förtjusning. Å sen var det dax för middag på temat julgransplundring med bästa vännerna AoR och M. Dottern var i sitt esse och blev om möjligt än mer uppspelt då det visade sig att AoR fixat fiskdamm med godispåsar. Vilken lycka! Frågan är om det berodde på sällskapet eller sockret, men vid halv elva var hon fortfarande i farten. Fast ett par minuter senare slocknade hon mitt i en mening om "Stora Pysen" och rutschkana.... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar